Nieuws

24-5-2017

 

Achterberg onze thuiswedstrijd

Afgelopen weekend stond onze wedstrijd in het mooie Achterberg op het programma.Na een weekje voorbereidingen was het vrijdag zover.We kregen een mooi plekje langs de baan toegewezen,waar we een mooie plek hadden gemaakt waar we onze sponsoren konden verwelkomen.Volgens het programma moesten we rond 7 uur aanhaken.We hadden deze keer de proeftrek.We hadden besloten om de hogere versnelling te rijden.Eenmaal voor de Take it Easy sleepwagen was het rustig optoeren,maar de motor wilde niet op druk komen.Afhaken en 6 plekken opschuiven dan maar.Een vlugge blik onder de kap en de conclusie was dat de noodstop dicht zat.Gelukkig het viel mee.In de 2e poging ging het beter. Een mooie full pull.Wij waren op dat moment de 3e tractor die in de finale stond.En dat bleef ook zo.Doordat er 1 trekker niet kon aanhaken in de finale waren we zowieso 2e.We twijfelden over de versnellingskeuze.Hard rijden  of toch voor safe en iets zachter rijden.Het werdt het laatste.Achteraf mischien toch geen goede beslissing geweest.Maar ja dat is de keus die je moet maken voor dat je aanhaakt.Maar we waren toch mooi 2e geworden.En op je thuiswedstrijd is dat toch wel mooi.Ook voor de compeitie zijn we gestegen.We staan nu mooi op een 2e plek.A.s vrijdag staat de wedstrijd in Erichem op de lijst.waar we onze 3e wedstrijd voor de competitie hopen te rijden.We hopen dat de trekker er zonder al te veel schade uit de strijd komt,want de volgende dag staat er weer een wedstrijd op het programma.Loerbeek is dan de plek waar we acte de presence geven.Ook die wedstrijd is weer voor de punten.Dus het is belangrijk om goed te presteren dit weekend.

Gr het Team

 


 

8-5-2017

Mooie competitieopening

Na de mindere wedstrijd in Herwijnen hebben we zoals je hebt kunnen lezen hard moeten sleutelen om alles weer op orde te krijgen.Woensdag een dag voor koningsdag hadden we alles zover dat we de Red Indian weer naar buiten konden doen.Om 9 uur in de avond zeiden we tegen elkaar trekker even wassen en inladen voor morgenvroeg.Maar dat liep iets anders,toen de trekker buiten stond hebben we de motor weer gestart en dachten even een testritje te gaan maken.Het begon allemaal toen we de versnelling in de achteruit wilde schakelen.Het ging niet zo als anders hadden we het gevoel.Toch maar eens proberen om toch eens een stukje achteruit te rijden.Een hoop gerammel en gebonk was het resultaat.Niet best dus.Wat nu.Na een paar minuten overleg besloten we de trekker weer naar binnen te duwen.Na al het werk wat we al gehad hadden wilde we geen risico nemen.Om in het gedeelte te komen waar de achteruit zit moest wel weer de halve trekker uit elkaar.Met nog 11 uur voordat de wedstrijd begon in het verschiet zijn we vol goede moed begonnen met demonteren.De hele achterkant moest weer kaal worden.Wielen,rolkooi spatborden en stoel platform moest verwijderd worden om er bij te komen.Toen we daarmee klaar waren kon de versnellingsbakdeksel gelicht worden.Een eerste blik in de bak was goed.Alles leek te zitten zoals het hoorde.Maar eens proberen in de achteruit te schakelen.Dat ging tot een zekere hoogte.Hij stond op een punt (waar die normaal goed in de achteruit moest staan)half in de achteruit en half in de hoge gearing.Gelukkig was er geen schade aan de tandwielen ontstaan.Maar waar komt het probleem vandaan en hoe lost je het zo makkelijk op.De tijd tikte verder.De oorzaak werdt al vlot gevonden.De schakelstang waar mee de achteruit geactiveerd wordt is voorzien van een hapje waar op het moment dat tie goed in de achteruit staat,een kogeltje word ingedrukt.Zodat de as op zijn plek blijft staan.Wat wil het geval.Met het monteren in de week ervoor is de as er gedraaid in gezet.In het verleden zat de achteruit op een iets andere plek,waardoor er op de as ook nog een andere sleuf zat.Conclusie de as moest een halve slag draaien.Op zich niet veel werk maar het was al half 2 in de nacht.Doorgaan was ons motto.En om 4 uur was het zo goed als klaar.Dan is het mooi om te zien dat we een team zijn.Ook mooi was dat de buurman en tevens sponsor Van der Lee ook de hele nacht heeft meegeholpen.Half 5 naar bed en 7 uur weer present om de laatse dingen af te bouwen,en even proefrijden.Dat bleek gelukkig allemaal goed te gaan.Inladen even omkleden en gaan.We moesten om 9 uur al in Wekerom zijn.Na een aantal bakken koffie om wakker te blijven,moesten we al snel wegen.Omdat we als eerste klasse moesten beginnen,konden we niet zien wat er voor een baan lag.We besloten maar om in de nieuwe versnelling te gaan rijden.Maar dat was achteraf geen goede beslissing.Totaal geen grip in de baan,zodat de trekker geen gang kreeg in de sleepwagen.Gelukkig hadden we de proeftrek.Snel nog een keer over de weegbrug en na een paar kleine aanpassingen moesten we nog een keer aanhaken.Nu een versnelling hoger.Toch kwam weer de gang er niet goed in.En zo rond de 90 meter stond de combinatie al weer met slippende wielen stil.Toch was het genoeg voor een mooie 3e plek.Dat voelt na zoveel sleutelwerk echt als een overwinning.En alles bleek nog heel,wat ook wel fijn is.Al met al een mooie wedstrijd met een mooi resultaat.Nu staat over anderhalve week onze thuiswedstrijd in Achterberg op het programma.Altijd weer bijzonder om je eigen dorp voor zoveel publiek en sponsoren te mogen rijden.We gaan de Red Indian optimaal prepareren om maximaal te scoren.We hopen dat jullie ons allemaal komen aanmoedigen.De wedstrijd begint om 5 uur en zo rond de klok van half 7 is onze klasse aan de beurt.

Tot dan 

 


 

23-4-2017

Valse start seizoen 2017

 

De wedstrijd in Herwijnen is jammer genoeg niet zo gelopen als dat wij in gedachten hadden.Flinke versnellingsbak schade.tijdens de finale was het bij de 20 meter een harde knal en een hoop gerammel uit de versnellingsbak.Het lagerhuis in de versnellingsbak is compleet weggebroken.Daardoor kwam de onderste as met vaste tandwielen los te liggen in de bak.Wat er toen gebeurde was niet best.4 van de 6 tandwielen naar de eeuwige jachtvelden geholpen.Doordat de as klem kwam te zitten tussen het huis van de versnellingsbak en het draaiende gedeelte,was door de klap ook het versnellingsbakhuis gescheurd.Wat een schade en kosten weer.En 2 weken later moest alles weer gemaakt zijn in verband met de eerste competitiestrijd.Thuis alles maar uit elkaar gehaald en vol goede moed weer begonnen met onderdelen verzamelen en bestellen.Dankzij een trouwe sponsor konden we gelijk weer nieuwe tandwielen bestellen.Gelukkig hadden we ook nog een versnellingsbak liggen,en na een paar flinke aanpassingen was ook die klaar voor montage.Ook de as had te veel geleden,en ook daar moest een nieuwe voor komen.Na een weekje waren alle onderdelen binnen en konden we beginnen met aanpassen en frezen van de tandwielen en de nieuwe as.Afgelopen week veel korte nachten en lange avonden gehad.Maar het resultaat was dat afgelopen zaterdag het draaiende gedeelte in de bak weer klaar was.Zo kon de motor er ook weer voor.Nu hebben we nog 2 avonden om alles weer op te bouwen en aan te sluiten.Om zo een seizoen te beginnen is geen pretje.Maar wat liep het motortje lekker.Dat is al een hele geruststelling.Nu gaan we ons voorbereiden op Koningsdag,waar we in Wekerom voor de punten moeten strijden.

 


 

 

 

2-4-2017

Na een lange stilte op de site wordt het nu weer van vers nieuws voorzien.De afgelopen maanden is er weer veel gebeurd in de werkplaats bij JVG innovatie.De Red Indian is bijna tot het laatste boutje uit elkaar geweest.De versnellingsbak was als eerste aan de beurt.Doordat we de afgelopen jaren net niet de goede versnelling in huis hadden(op sommige banen)werdt er besloten om een tussenversnelling in te bouwen.We hadden een stap van 7 km in de bak zitten.Die stap is net te groot soms,waardoor we nu een versnelling hebben die er precies tussen in zit.het was wel passen en meten met de tandwielen maar het is gelukt.Nu kijken hoe dat uit gaat pakken dit jaar.Ook hebben we de remmen aangepast.Er zaten zogenaamde natte remmen in de eindaandrijving,dat wil zeggen dat de remschijven in de olie ronddraaiden.Daardoor liep de trekker altijd wat zwaar en ook het scheeftrekken kan daar mee te maken hebben.Nu hebben we dat opgelost door middel van aanpassingen in de trompet.Nu lopen de remmen gewoon in het droge gedeelte en plakken niet meer aan elkaar.Ten eerste remt het veel beter en ten tweede loopt het allemaal veel lichter in de eindaandrijving.Ook hebben we op motorisch gebied het een en ander veranderd.De nokkenas was afgelopen jaar het zorgenkindje.Elke keer lagerschade en een nokkenas die steeds meer speling kreeg.Om te zorgen dat we daar voorgoed vanaf zijn hebben we naaldlagers aangebracht waar nu de nokkenas in gaat lopen(origineel zijn dat bronzen lagers).Om dat te realiseren moesten wel de gaten groter om de lagers kwijt te kunnen.Daarom is de motor weggebracht en hebben ze de motor op nieuw gelijnboord.Ook moest er een andere nokkenas komen.Dat project hebben we zelf gerealiseerd.Na veel denk en tekenwerk hebben we toch een mooi staaltje vakwerk weten te maken.Al met al was het een mooi winterklussie.Op dit moment zijn we bijna wedstrijdklaar.Want A.s zaterdag 8 april hebben we de eerste wedstrijd van seizoen 2017.Het is een bekerwedstrijd dus zodoende kunnen we mooi wat gaan proberen voor de competitiestrijd losbarst.dat zal gaan gebeuren op 27 april in het Gelderse Wekerom.Verder hebben we ook weer sponsornieuws.https://www.jjlifters.nl/ uit veenendaal is bereid om ons te gaan steunen.We zijn erg dankbaar daarvoor.Ook willen we via deze weg alle bestaande sponsoren weer bedanken die dit seizoen ons weer gaan steunen op welke manier dan ook.We zijn er zeker van bewust dat zonder die trouwe sponsors wij het mooie spelletje niet kunnen uitoefenen.We zijn er erg blij mee en hopen nog op een lange samenwerking.

Tot zover het nieuws.En voor degene die ons wil gaan aanmoedigen dit seizoen de kalender van 2017 staat ook op de site

Gr het Team

 


 

28-9-2016

 

We hebben weer veel nieuws te melden

Ten eerste willen we de volgende bedrijven bedanken voor hun service.Het betreft AP Casing uit Woudenberg en Truckcenter Veenendaal.Bij Truckcenter Veenendaal heeft de bus weer de jaarlijkse keuring gehad.Dit bedrijf stelt belangeloos hun werkplaats ter beschikking om waar nodig reparatie"s uit te voeren.Ook heeft het Veenendaals bedrijf ons geholpen met het oplossen van de schakelproblemen die we bij de bus hadden.Nogmaals bedankt.Tijdens het keuren kwamen we er achter dat de voorbanden van de bus wel slecht begonnen te worden(mag ook wel na 26 jaar) Na gebeld te hebben met AP Casing uit Woudenberg kregen we een mooi setje voorbanden voor een vriendenprijsje zullen we maar zeggen.Bedankt hiervoor.

Ook hebben we nog nieuws te melden betreft de Red Indian.We zijn toch tot de conlusie gekomen dat de motor steeds minder goed gaat lopen.We halen de drukken en temperaturen niet meer die nodig zijn om in de top mee te kunnen rijden.Na de wedstrijd in Halsteren hebben we besloten om de pomp er af te halen.Die is inmiddels nagekeken en er waren toch wel wat punten gevonden.De pomp spoot minder diesel in als dat we dachten.Nu we dit weten kunnen we weer een andere afstelling proberen om toch het maximale uit de 4 cilinder te halen.We zullen daarom ook a,s weekend 1 oktober in Boerdonk aanhaken,om te kijken of het allemaal wat beter gaat lopen.Dit zal de laatste wedstrijd van 2016 worden.Nu gaan we plannen maken voor de winter.Er zal het nodige veranderd worden om nog meer vermogen te winnen.

Gr het Team

 


 

29-8-2016

 

Kopzorgen voor de Red Indian

Na de wedstrijd in Harskamp hoorden we bij het starten dat 1 cilinder minder compressie had.De motor starte niet regelmatig.Dat moest ergens vandaan komen maar we konden op het eerste oog niets vinden.Compressie was bij alle 4 cilinders hetzelfde.Toch maar weer afwachten wat er zou gebeuren bij de volgende wedstrijd.Daar hadden we weer minder turbodruk dan die wedstrijd ervoor.Dus toch maar de cilinderkop er af halen.We zagen niets aan de kleppen,maar toen die er uit waren zagen we een forse scheur in de kop.tussen het in en uitlaatkanaal was een scheur ontstaan.Dat was ook de reden dat het allemaal niet zo lekker meer liep de laatste wedstrijden.Maar we kwamen er achter 2 dagen voor de wedsrtijd in Meerkerk.Tsja wat moet je dan.Een andere kop hadden we niet,dus we hadden geen keus op dat moment.De cilinderkop weer gemonteerd en op naar Meerkerk,met de gedachte we gaan het wel zien hoe het gaat.We weten nu dat het niet gaat helaas.Thuis weer overleggen wat we zouden gaan doen.Met nog 1 competitie wedstrijd te gaan is dat lastig.Of we zouden nog een keer aanhaken met deze kop,of we maken in een kort tijdsbestek een nieuwe kop klaar.Jan van gent zag het wel zitten om een nieuwe kop te maken,dus er moest snel een andere kop komen.Gelukkig hadden we die snel gevonden,zodat er nu hard gewerkt wordt om voor Alphen weer fris aan de start te staan

 


 

27 -6-2016

 

Afgelopen donderdag 23 juni was het de grote dag voor Jan en Amber.Hun trouwdag.Omdat Jan heel veel werk verzet voor de Red Indian(zoals veel draai en freeswerk),was ook de trekker die dag aanwezig voor de nodige mooie foto's.Ook was de Indian Extreme van de partij.Dat is een compact diesel in aanbnouw.Iets waar Jan al heel wat uurtjes in heeft zitten.Het vervoer van de tractoren werdt die dag geregeld door Briene en Ronald van het Hook''n Run team.Bedankt hiervoor.Ook hebben Arnoud,Simone en Pa van Daalen meegeholpen zodat het allemaal super kon verlopen.We willen Jan en Amber nogmaals bedanken voor de mooie dag die we gehad hebben.We wensen jullie veel geluk in jullie toekomst

 

Gr het team


 

16-6-2016

 

Voor dat we naar de wedsrtijd in Oudenhoorn gingen hoorden we een kleine tik in de versnellingsbak.Na wat heen en weer gereden te hebben,hebben we toch gezegd we gaan rijden.Afgelopen maandag het zaakje maar eens uit elkaar gehaald,en we kwamen tot de ontdekking de het planetair en de steekastandwiel kapot was.Dit is waarschijnlijk in Staphorst al gebeurd.Daar begon de trekker in de finalerun in eens te hobbelen en naar recht te trekken.Nu hebben we weer een nieuw setje op de kop weten te tikken,en zal weer gemonteerd worden zodat het allemaal weer soepeltjes gaat daaien.Ook gaan we enkele aanpassingen doen met het brandstofsysteem. Dit doen we omdat de motor nog niet goed warm wil worden.(Dit komt waarschijnlijk door de stalen zuigers).We willen dit allemaal gaan testen op de wedstrijd in Speuld op 1 juli,waar we bij de 3,4 ton topcompetitie hebben bijgeschreven.

 

 


 

13-7-2016

 

De laatste wedstrijden die we gereden hebben,hadden we het idee dat de Red Indian steeds slechter ging lopen.Ondanks dat we de afstelling van verleden jaar hadden teruggezet wilde het nog niet lukken.Hij bouwde te weinig turbodruk op,en ook de temperauur kwam er maar niet genoeg in.Elke wedstrijd maar weer wat anders proberen maar niets hielp.Nadat we de wedstrijd in Speuld hadden gereden(waar het ook niet ging zoals het moest wezen)kwam er in eens het idee om de intercooler eens te bekijken aan de binnenkant.Die bleek voor driekwart dicht te zitten met roet.Hoe krijgen we dat schoon?  Onze sponsor G.J Budding maar eens opgebeld.Die heeft een machinepark om riolen te ontstoppen.Kom maar langs was het antwoord.Van tevoren een middel er in gegooid waar je ook de melktank mee schoonmaakt.Goed laten intrekken en toen de intercooler op de speciaal geprepareerde giertank aangesloten.Met een barretje of 7 waterdruk even flink spoelen.De eerste liters water die er uit kwamen waren pikzwart van het roet.Toen dat gebeurd was zag het er allemaal iets beter en schoner uit.Via deze weg willen we G.j Budding nogmaals bedanken voor de snelle service.

 


 

7-6-2016

 

Na de wedsrijd in Staphorst zijn we ondanks de 3e plek niet tevreden hoe de motor loopt.Hij wil niet warm genoeg worden,en ook de drukken van de turbo zijn niet voldoende.We gaan voor aankomend weekend,waar we de wedstrijd in Oudenhoorn hebben de zaak eens grondig na kijken.Ook gaan we zwaardere klepveren monteren.We zullen er alles aan doen om nog betere resultaten te boeken

 


 

1-6-2016

 

We hebben er weer 2 wedstrijden opzitten.De eerste was in Achterberg,onze thuiswedstrijd.Wat een mooie avond hebben we gehad.In overleg met de organisatie hadden we een mooie plek langs de baan gekregen om onze sponsors te verwelkomen.Er was die avond veel belangstelling voor de Red Indian. Ook kwam de burgemeester van de gemeente Rhenen ons nog bezoeken.Langs deze weg willen we de organisatie nogmaals bedanken voor hun gastvrijheid

 

 


 

23-5-2016

 

Er is weer genoeg nieuws te melden.

Ten eerste is op de wedstrijd in Erichem de trekker gekeurd.Dit is gedaan door keurmeester van de technische commisie van de NTTO.Die is met vlag en wimpel geslaagd.Wat ook mooi nieuws is, is dat we weer nieuwe stickers op de trekker en de bus hebben kunnen plakken.Dat wil zeggen dat de nieuwe sponsoren er op staan.Hierbij willen we Meesreclame uit Veenendaal bedanken voor het maken van de stickers en logo"s. Ook willen we Albers zeilmakerij uit Wageningen bedanken voor het sponsoren van een mooi grondzeil waar de Red Indian op zal komen te staan in het rennerskwartier tijdens de wedstrijden.Ook willen we de firmavan Ree media en communicatie bedanken voor het maken van mooie posters,die we willen gaan uitdelen op de wedstrijden.Voor de rest zijn we nu bezig om de laatste dingen aan te passen,en waar nodig te verbeteren voor onze thuiswedstrijd a's vrijdag in Achterberg.Daar proberen we onder toeziend oog van sponsoren,fans,vrienden,en publiek hopelijk een mooie demo te kunnen rijden.Dus iedereen die vrijdag 27 mei niets te doen heeft.Kom gezellig naar Achterberg

 

Gr het team

 

 


 

 


12-4-2016

 

Met nog een paar weken te gaan is het weer tijd voor een update om de volgers weer van verse informatie te voorzien.Allereerst willen we mededelen dat we in de afgelopen periode weer nieuwe sponsors er bij hebben gekregen.Hier zijn we natuurlijk erg blij mee want elke sponsoring hoe dan ook is meer dan welkom om de prestaties en betrouwbaarheid van de Red Indian te verbeteren.We hebben de volgende bedrijven mogen verwelkomen.Het betreft http://www.aannemersbedrijfvandaalen.nl/. Ook het volgende bedrijf  http://www.robebv.nl/ kunnen we aan de mooie sponsorlijst toevoegen.Verder vallen onder het bedrijf Robe de volgende bedrijven. Dat zijn http://www.verhuurcity.nl/  en http://www.ge-vandam.nl/ Kijk eens gerust op de desbetreffende site's voor meer informatie.Ook zijn we weer druk bezig om de motor van de Red Indian weer op te bouwen.Er moesten nieuwe cilinderbussen komen en ook moesten er nieuwe zuigers gemaakt worden,Omdat er 2 zuigers gesneuveld waren op de wedstrijd in Zwolle.Ook zijn we met de bus bezig om die weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Zo komen er nieuwe accu's in voor het starten en ook voor de lier. Die accu's zijn gesponsord door Jan van der Lee grondwerken.We willen nogmaals hartelijk dank zeggen voor dit mooie gebaar.Ook is de wedstrijdkalender bekend.We zullen dit jaar 8 competiiewedstrijden rijden. Ook zullen we op verschillende geen competitiewedstrijden aanhaken.Dit jaar zullen we niet op onze thuiswedstrijd in Achterberg een wedstrijd rijden.De Organisatie heeft besloten om de 3,4 ton supersport niet te laten rijden dit jaar.Toch zullen we wel acte de presence geven door middel van een demorun die we mogen geven.Verder hopen we op onze thuiswedstrijd de sponsoren te mogen ontvangen(verdere info volgt nog).Op dit moment zijn we hard bezig om de trekker wedstrijdklaar te maken voor onze eerste competitiestrijd op 7 mei a.s in het Betuwse Erichem 

 

Gr het team

 

 


 

26-1-1016

 

Zo de eerste wedstrijd van 2016 is een feit.Het gebeurde allemaal in de Ijselhallen in Zwolle.In de aanloop naar die wedstrijd is er veel gebeurd aan de trekker.Zo zitten er zelf ontworpen en in eigen huis gemaakte zuigers en driifstangen in.Net voor nieuwjaarsdag konden we de trekker voor het eerst starten,en dat zag er allemaal goed uit.En het klonk ook allemaal goed.Toen konden we rustig afbouwen en de puntjes op de i gaan zetten.Nog even een indoorpijp maken voor de rookafzuiging want de wedstrijd was binnen.Toen dat alemaal gereed was, trekker ingeladen en vrijdagmiddag mooi op tijd met een bussie vol supporters en fans zijn we met zo'n 20 man vol goede moed naar Zwolle vertrokken.Eenmaal geariveerd de pijp er op gemonteerd en toen maar richting tribune gelopen om met z"n allen een mooi plekkie op te zoeken.Daar hebben we de 2,5 ton sportklasse even bekeken en de baan geinspecteerd.8 uur was de 3,4 ton supersport aan de beurt.Wij mochten als 3e deelnemer aanhaken.We moesten na het wegen buiten warm draaien,waar we in de stromende regen stonden.Gelukkig duurde het niet al te lang en werdt de Red Indian naar binnen gesleept.Het is toch wel een bijzondere ervaring om een indoor te rijden,vooral met veel supporters op de tribune.Eenmaal voor de vernieuwde Take it Easy sleepwagn was het moeilijk wegkomen.(Niet alleen wij hadden last van de kou).maar na een tijdje kwam de motor toch op toeren en op druk.Toen de koppeling net los was en de trekker snelheid kreeg,was het een grote rookwolk die onder de kap vandaan kwam.Wat daarop volgde was een vuurzee van een paar seconden onder de kap.Dat zag er niet best uit,maar op dat moment konden we niets ernstig aan de buitenkant van de motor ontdekken.Trekker maar weer ingeladen en hebben we de wedstrijd met zu"n allen afgekeken.Toen we thuis de kop van de motor af hebben gehaald zagen we bij een cilinder de hele cilinderbus op 2 plekken opengescheurd.Zover we nu weten zijn de zuigers en drijfstangen er zonder schade afgekomen en is het alleen een cilinderbus die kapot is.We gan nu onderzoeken wat de oorzaak is en dan proberen we weer rustig alles op te bouwen voor de eerste competitiewedstrijd in april.

 

Gr het Team